Nieuws


Multifunctionele DAF XF 480 FTN

Vanwege de werkzaamheden die Gebr. Vermeer Industrial Movements verricht, zocht de logistiek dienstverlener naar een optimale maatwerkoplossing voor de (deels inpandige) machineverplaatsingen en bedrijfsverhuizingen. Als basis werd gekozen voor de wendbare DAF XF 480 FTN 6x2 Space Cab, voorzien van alle denkbare chauffeurscomfort en technisch uitgevoerd met een 10 tons vooras, een sturende naloopas, speciale steunpoten achter de voorbumper, een op het werk aangepaste TraXon automaat en luchtvering.

De zwaarst mogelijke kraan voor deze configuratie bleek de 68 ton-meter Effer 685 6S met een 6x uit te schuiven Heavy Duty jib. In een kort bereik kan deze kraan zelfs circa 10.000 kilogram tillen. Het bereik van de jib komt uit op 30,09 meter bij een capaciteit van 780 kilogram. De kraan is verder voorzien van een 1.900 kilogram lier met Wind en Drive. Dit houdt in dat de jib volledig opgevouwen kan worden met de lierkabel over de poelies. Tevens is de lier voorzien van een inschakelbare automatische op- en aflierfunctie tijdens het schuiven van de delen, waardoor de last altijd op een gelijke hoogte blijft. Kluytmans ontwikkelde de Kluma Ed, waarmee de hoek van de jib ook mechanisch verstelbaar is. Verder is de kraan continu roterend, voorzien van hydraulische steunpoten en radiografische bediening. Bijzonder is de optie om de kraan aan te sluiten op netstroom, waardoor bij inpandige werkzaamheden de vrachtautomotor uit kan blijven en de kraan uitstootvrij en stil functioneert. Bron: Truckland Group B.V.

Iveco S-Way voor VDB Transport

VDB Transport uit Grootebroek heeft onlangs als één van de eerste bedrijven in Nederland de IVECO S-WAY in ontvangst genomen. Na eerdere ervaringen met drie IVECO’s gaat het transportbedrijf uit Noord-Holland nu rijden met de nieuwste telg uit de familie.

Veekro Bedrijfswagens, truckdealer van IVECO in Zwaagdijk, en VDB Transport kijken terug op een succesvolle samenwerking. Duncan Kavelaar vertelt als Accountmanager van Veekro Bedrijfswagens hier enthousiast over: “Toen bekend werd dat de IVECO S-WAY op de markt zou komen, was gelijk zijn interesse gewekt en wilde Rini van den Brink als mede-eigenaar van VDB Transport gelijk meer informatie. Tijdens het Truckstar Festival was het gehele gezin Van den Brink aanwezig om de nieuwe IVECO S-WAY te bewonderen. In Assen is ter plekke direct de beslissing genomen om een 4x2 trekker aan te schaffen. Het is geweldig dat we in januari deze hebben kunnen afleveren aan VDB Transport.”

VDB Transport is een jong (sinds 2014 actief) en dynamisch transportbedrijf wat zich richt op het wegvervoer in West-Europa. Met ruim dertig jaar ervaring in de transportsector denken zij altijd oplossingsgericht, waardoor zij iedere dag de service naar de opdrachtgevers kunnen verbeteren. Het wagenpark bestond uit acht voertuigen en wordt nu uitgebreid met een IVECO S-WAY. Bron: Iveco NLS

Actros voor Gebr. Van Veldhuizen

Recentelijk heeft Gebr. Van Veldhuizen Transport uit Veenendaal vier nieuwe Actros 1842 LS trucks in gebruik genomen. Met deze Mercedes-Benz 4x2 trekkers zet het familiebedrijf nieuwe stappen in het verhogen van veiligheid en efficiëntie.

De nieuwe Mercedes-Benz Actros die onlangs werd uitgeroepen tot International Truck of the Year 2020, wordt geroemd om zijn innovatieve karakter dat bijdraagt aan een laag brandstofverbruik en CO2-uitstoot. Dit wordt mede mogelijke gemaakt dankzij de nieuwe anticiperende cruisecontrol Predictive Powertrain Control (PPC), die nu ook bochten en rotondes herkent. De MirrorCam zorgt niet alleen voor perfect zicht op de hele combinatie maar zorgt met een verbeterde aerodynamica ook voor een aantoonbaar lager brandstofverbruik. Deze argumenten speelden voor mede-eigenaar Berth van Veldhuizen zeker een rol in de keuze voor Mercedes-Benz tijdens de oriëntatiefase: “Cijfermatig heeft de Actros ons opnieuw kunnen overtuigen. Bovendien hebben we door weer voor Mercedes te kiezen, een mooie uniforme uitraling in het wagenpark.” Met de in gebruikname van vier nieuwe Actros 1842 LS trekkers groeide het aantal Mercedes-Benz trucks in het wagenpark tot boven de veertig.

De transportwerkzaamheden van familiebedrijf Gebr. Van Veldhuizen Transport concentreren zich vooral op Nederland en België. Met een modern warehouse worden ook aanverwante diensten aangeboden. De vloot bestaat uit 42 trekkende eenheden die bijna volledig uit Mercedes-Benz trucks bestaat. Bron: Mercedes-Benz Trucks Nederland B.V.

Uitstekend laadvermogen Scheuerle

De zware en nationale en internationale logistieke dienstverlener Zagrebtrans, vertrouwt op de platformvoertuigen uit de UltralightCombi-serie van SCHEUERLE voor het transport van componenten voor de energie-industrie. Het doorslaggevende argument voor de aankoopbeslissing was het uitstekende laadvermogen van de UltralightCombi en de compatibiliteit van het laadgebied met andere voertuigen van de modulaire Combi-serie van SCHEUERLE.

Zagrebtrans, met hoofdkantoor in Zagreb, Kroatië, heeft zijn voertuigenpark uitgebreid met een UltralightCombi-transportcombinatie van SCHEUERLE, een dochteronderneming van de internationaal actieve Transporter Industry International Group (TII Group) van de Otto Rettenmaier. "De beslissende factor voor de investering was de technische verfijning van het product en het bijzonder gunstige gewicht per aslijn in dit voertuigsegment", aldus Davor Radenić, technisch manager bij Zagrebtrans. Afhankelijk van de versie zijn de lichtgewicht transportmodules van de UltralightCombi-serie beschikbaar met een draaggewicht van ongeveer 2,2 ton per aslijn.

Zagrebtrans bespaart geld met betrekking tot de goedkeuringsprocedure voor vrachtvervoer. In dit opzicht valt dit onder een speciale regeling in Kroatië. Hier wordt de vergoeding voor het verlenen van de goedkeuring berekend op basis van de totale lading en transportroute. De voor gewicht geoptimaliseerde UltralightCombi heeft duidelijk een voordeel ten opzichte van zwaardere transportoplossingen. Bron: Transporter Industry International GmbH

Iveco S-Way voor Kusters

Het Eindhovense transportbedrijf Kusters Logistic Services heeft onlangs haar eerste IVECO S-WAY in ontvangst genomen. Dé specialist in niet-standaard transport gaat de vrachtwagen inzetten voor de distributie van revalidatiemiddelen in met name Nederland. Naast de IVECO S-WAY heeft Kusters Logistic Services ook nog bijna twintig Daily’s in het wagenpark.

Gerjo de Brouwer vertelt als Manager bij Kusters Logistic Services enthousiast over de IVECO S-WAY: “Vanaf de introductie in Madrid zijn we al onder de indruk. Tijdens het FIA Truck Grand Prix in Zolder hebben we de IVECO S-WAY voor het eerst live gezien. Ter plekke hebben we de beslissing genomen om een bestelling te plaatsen. Daarna zijn we ook naar de IVECO S-WAY Ride & Drive dagen geweest. We kregen daar de extra bevestiging dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Deze nieuwe truck is een welkome aanvulling op onze vloot. Ook op de weg blijven we innoveren en we zijn daarom enorm trots op dit prachtige visitekaartje!”

Met meer dan 50 jaar ervaring is Kusters Logistic Services een begrip in Eindhoven en een bedrijfspartner voor ieder denkbaar transport, in de Benelux, Europa en iedere uithoek van de wereld. Het vervoer over de weg, zee of door de lucht, wordt exact afgestemd op de wensen van de klant.
Takel- en bergingsactiviteiten waren de eerste bedrijfsactiviteiten, waarna Kusters Logistic Services is uitgegroeid tot een ‘One Stop Shopping’ organisatie op het gebied van transport, logistieke en facilitaire dienstverlening. Gerjo licht toe: “Waar het ene transportbedrijf stopt, gaan wij verder. 24/7 in de week zijn wij beschikbaar voor transport.” Bron: Iveco NLS

Primeur voor BKM Transport

Onlangs heeft BKM Transport een Mercedes-Benz Actros van de nieuwste generatie in gebruik genomen. Met de aanschaf van de voorloopasser speelt het Haagse transportbedrijf in op de toekomst. Als groeiend transportbedrijf, in omvang en diversiteit aan opdrachten, was BKM Transport op zoek naar versterking van het wagenpark. Na uitgebreid vooronderzoek kwam het bedrijf uit bij een nieuwe Actros 2545 LS 6x2. Door de configuratie met hefbare én stuurbare voorloopas, is de truck geschikt voor zowel zware ladingen als lichte vrachten.

“Wij willen zo goed mogelijk kunnen inspelen op de wensen van onze klanten. De veelzijdigheid van deze truck geeft ons daarin alle mogelijkheden”, benoemt hoofd planning Pieter van der Zaag, tevens rechterhand van eigenaars Kader en Mumin Ali. “De keuze voor de Actros is ook een keuze voor de toekomst, waarin we deze truck als LZV willen inzetten. Voor dit type transport is de nieuwe Actros, met zijn MirrorCam, bij uitstek geschikt. Het camerasysteem biedt namelijk een veel beter zicht over de gehele combinatie, dan de reguliere zijspiegels. Ook bij slecht weer.” Ook de hoge veiligheidsstandaard en het gunstige brandstofvebruik speelden een belangrijke rol in de keuze voor de trekker. BKM Transport heeft de truck aangeschaft door middel van operationele lease via Mercedes-Benz Financial Services, inclusief truckverzekering en reparatie- en onderhoudscontract. Bron: Mercedes-Benz Trucks Nederland B.V.

Hogere isolatiewaarde asfaltkippers

Meiller levert haar geïsoleerde asfaltkippers met hogere isolatiewaarde. Het Innovatietestcentrum (ITC) test al geruime tijd “het lage temperatuur asfalt”. Het nieuwe asfalt moet zorgen voor meer energie-efficiëntie, CO2-reductie en een langere levensduur. Bij de productie van asfalt valt namelijk winst te behalen op het gebied van energie en CO2-vermindering, één van de doelstellingen van Rijkswaterstaat. De Meiller halfpipe asfaltkipper met zeer hoge isolatiewaarde is per definitie zeer geschikt voor het transport van asfalt met een lagere temperatuur.

Bij de thermo geïsoleerde asfaltkipper van Meiller is de stalen Halfpipe opbouw als basis gebruikt. De Halfpipe opbouw wordt aan de buitenzijde compleet met een hydrofobe isolatiestof ingepakt, welke bestendig is tegen vocht en 200ºC hitte verdraagt. Koudebruggen worden systematisch geëlimineerd. De RVS buitenbekleding is geheel geschroefd om eventuele reparaties bij ongeval te vergemakkelijken. De kap wordt met een Meiller thermoschuifdak of hydraulische milieukleppen afgedekt waarbij opgemerkt moet worden dat de hoogste isolatiewaarde bereikt wordt met een schuifdak. De gehele kipper opbouw wordt met een schuifdak hermetisch gesloten waardoor warmteverlies tot een minimum beperkt wordt. Diverse  toonaangevende transportondernemers en wegenbouwondernemers ervaren dagelijks de voordelen van de isolatiewaarde van de Meiller asfaltkipper. Bron: Meiller Nederland - Transportoplossingen.com B.V.

D.J. Middelkoop kiest voor Scania

Na 18 jaar heeft D.J. Middelkoop uit Nieuw-Vennep Scania weer in haar wagenpark opgenomen. Het bedrijf investeerde in twee als LZV gekeurde R410 4x2 trekkers en drie G370 4x2 trekkers via Scania Sassenheim. De kernactiviteit van logistiek specialist D.J. Middelkoop is luchtvrachtvervoer op het gebied van import en exportstromen, hoofdzakelijk nationaal. “Van al onze trekkende eenheden zit veruit het grootste deel in het werk dat wij verrichten voor luchtvrachtexpediteurs,” vertelt Rob Elzinga (Business Support Manager). “Ook onze vijf nieuwe Scania’s zullen grotendeels luchtvracht gerelateerd werk gaan doen. De nieuwe G370 trekkers komen voor een gewone 13,60 trailer te staan. De twee R410 voertuigen zijn gekeurd als LZV en gaan ook als zodanig rijden.”

“De configuratie daarvan is dat we de trekker koppelen met een korte city-trailer van Tracon, die net zolang is als een opbouw van een motorwagen. Daarvan kan de opbouw naar voren getrokken worden, waarbij het onderstel blijft staan zodat de daarop gemonteerde schotel vrij komt om vervolgens een gewone standaard 13,60 meter trailer aan te koppelen.

Deze configuratie vervangt bij ons voor een groot deel de klassieke motorwagen. Daarnaast kan de bijbehorende wipkar weer achter een 13.60 meter trailer, waardoor we wederom een LZV configuratie hebben. Met deze configuraties kunnen we meer lading meenemen met 1 trekker en 1 chauffeur, i.p.v. 2 voertuigen naar het zelfde gebied te moeten plannen. En daarnaast wordt ons wagenpark er een stuk flexibeler door. Als er een keer een trekker over is kan je daar meer mee dan met een motorwagen. Zo kunnen we ook diverse verschillende trailers meenemen, kast-, zeil- of koel-, net wat er nodig is. Dit bied onze planning ook veel flexibiliteit in hun werkzaamheden om de klanten zo goed mogelijk te bedienen, juist omdat in de luchtvracht tijd en flexibiliteit een pre is.” Bron: Scania Nederland B.V.